Infoblokje - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Danielle Dooren - WaarBenJij.nu Infoblokje - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Danielle Dooren - WaarBenJij.nu

Infoblokje

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 December 2007 | Costa Rica, San José

Hee lieve mensen,
allereerst mijn oprechte excuses dat het zo lang duurde voordat ik weer wat heb getypt. Ik heb het de afgelopen tijd namelijk erg druk gehad met...nouja het druk hebben. Een uitgebreid verslag volgt asap, maar ik dacht dat het wel weer eens tijd was om te melden dat:
a) ik alweer in Costa Rica zit
b) dat ik niet naar Bolivia ga, het is daar te gevaarlijk van wat ik van anderen hoorde en ik wil geen risico´s nemen. dit neemt niet weg dat ik helemaal niet ga. ik heb fantastische verhalen gehoord over Zuid-Amerika en ben zeker van plan om er over een paar jaar te gaan reizen.
c) Nicole is naar huis, ik reis nu met mn pa
d)Ik ga naar de USA in plaats van naar Bolivia, de plannen voor daar liggen nog niet helemaal vast
e) Alles gaat goed. Ik voel me goed, mn pa is heel aangekomen en we zijn beiden heppie
f) een verslag over wat ik in de afgelopen weken (!) mee heb gemaakt volgt dus binnenkort.
g) heeeeeeeeel erg bedankt voor alle toffe presentjes, brieven, drop, kussenslopen, kettinkjes, groetjes en mailtjes vanuit Nederland. Tis leuk om te horen dat er aan me gedacht wordt:-P.
Nederland zit nog steeds in mn hoofd, ik mis de mensen, mn huis, Kiara en gewoon overal Nederlands kunnen praten. Ik kan helaas niet zeggen dat ik het klimaat mis. Ik zit hier met vijfentwintiggraden buiten, er vloog net een tucan langs, verderop zit een papegaai in de boom, en ik ben nog bij aan het komen van een facial behandeling die we net in een spa hebben gehad. Mn pa ligt momenteel nog op de massagetafel, zijn behandeling duurt een halfuur langer, de lucky bastard.
Zometeen gaan we naar warme bronnen die uit een vulkaan stromen. Ik ben erg benieuwd en foto´s volgen natuuuuurlijk als ik mn kabeltje bij me heb.

En ce moment logeren we in een luxe hotel dat een halfuur buiten Alajuela ligt. Zodat je een idee hebt: het vliegveld ligt in Alajuela en San Jose is op een uurtje afstand.
Costa Rica is een mooi land, de kust is fantastisch en het binnenland is gezegend met maar liefst zeven actieve vulkanen (ik zit nu aan de voet van de Arenal) en een heleboel slapende of gewoon niet actieve vulkanen. Dit betekent dat het land erg vruchtbaar is, zowel in flora als in fauna (zoals ik net al een beetje beschreef. Andere dingen die handig zijn om te weten is dat dit de meest vervelende munteenheid is die ik tot nu toe heb meegemaakt (gedeeld door duizend en dan keer twee is het aantal dollars. Ook is het het duurste land van midden en Zuid-Amerika. Tis ongeveer te vergelijken met ons goede oude Holanda qua prijzen maar dan ietsje goedkoper.

Gister hebben mn pa en ik een dagje San Jose gedaan. Das dus de hoofdstad van CR. Dat was tof, we hebben een beetje de hoofdstraat heen en weer gelopen, wat gedronken, wat gegeten, wat geshopt, twee toffe kerken in geweest en uiteindelijk hebben we de hele avond op een terrasje van een hotel zitten bijkletsen en eten. San Jose is een ´stad zonder hart´. Ik vond het er niet bedreigend, zoals wel in de reisgidsen staat, t had gewoon (met uitzondering van de kerken en het theater moet ik zeggen) totaal geen charme. En dat maakt een stad nou niet heel erg aantrekkelijk om er langer dan een dagje te blijven. Een dagje was precies goed.

Nou, mn pa is klaar met zn massage en we gaan naar de thermale baden. Een langer verhaal volgt binnenkort.
Nogmaals bedankt voor alles!
Pura vida!
Danielle

  • 07 December 2007 - 09:56

    Anna De Eerste:

    doe maar luxe, sjongje jonge!

  • 07 December 2007 - 10:39

    Victor:

    Het Nederlandse klimaat niet missen??? Damn dan ben je echt helemaal losgeslagen :P

  • 07 December 2007 - 14:20

    Rosanne:

    hoi zusje,
    ik mis papa! ik wil em terug:P
    maargoed nog veel plezier en zorg dat je veel plezier hebt in america en ojah.. als je terug komt moet je nog iets voor me menemen..

    je zusje die nu al bijn een half jaar heeft..

    weetje trouwens wie er gister op circus zat?

    serge!! egt zo van wat the fok.. hij was samen met melissa.. nog een keer wath the fok.

    byby

    je susje

  • 07 December 2007 - 14:56

    Christien:

    Fijn weer wat van je te horen. Ook fijn dat Ton goed geland is. Ja,zo'n termaalbad zou me nu ook wel wat lijken. Hier is het nat en waait het hard. Geniet saampjes lekker verder.
    Groetjes,
    Piet & Christien

  • 09 December 2007 - 11:48

    Rolf-Giso:

    Madame,

    goed wat van je te horen.
    Geniet nog maar van het weer daar. Het is hier om depri van te worden;)

    succes en groeten aan Pa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 22024

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 19 December 2010

Study abroad (Ireland)

11 April 2010 - 08 Juli 2010

Stage Aruba

08 Augustus 2007 - 02 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: