Vanuit Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Danielle Dooren - WaarBenJij.nu Vanuit Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Danielle Dooren - WaarBenJij.nu

Vanuit Puerto Morelos

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

11 Augustus 2007 | Mexico, Puerto Morelos

Hee lieve mensen,
na 6 prikken in 2 weken, een belachelijk lange en vermoeiende vliegreis, en daarna nog een vermoeiende vliegreis, zit ik ontspannen in een internet café in Puerto Morelos. Met ons allemaal gaat alles goed. Het is wel even wennen, vaak genoeg hoor je één van ons nog zeggen ´Wát, we zitten in México:S´ T duurt even voordat dat doordringt, nog steeds. Het stadje dorpje waar we logeren is klein, het ligt tussen het éénmiljoen inwoners tellende Cancún en het halfmiljoen inwoners tellende Playa del Carmen. Hier wonen maar een paar duizend menseonvermijdelijk en en dat maakt je een soort van ´englishman in new york´. Ze zijn hier weinig toeristen gewend en dat is duidelijk. afgezien van de ´wie de meeste toeristen heeft´-bootjestochtaanbieders is men heel vriendelijk en behulpzaam. Het dorpje ligt, zoals de naam al doet vermoeden, aan het strand. De eerste dag zijn we dan ´s ochtends gelijk gaan zwemmen. Daarna zijn we in een barretje aan het strand gaan zitten en hebben we om 11 uur plaatselijke tijd met smaak een halve kip op gepeuzeld. Verder heeft er gelukkig niemand last gehad van een jetlag. Die middag gingen we naar Playa del Carmen, een wereld van verschil. Zoals overal toeristenjacht door de plaatselijke verkopers en duizenden toeristen die (het liefst zo rood en vet mogelijk) rondstruinen en genieten van de plaatselijke mc donalds, burger king, goedkope restaurantjes en natuurlijk starbucks (ik moet bekennen dat ik daar zelf ook een heerlijke frappuchino heb gehaald).

Het grootste nadeel hier is het enorme aantal muggen. het dorpje ligt namelijk vlak bij een swamp. Dat is heel tof, want als je er langs rijdt zie je de bomen ´staan´ op hun wortels.Binnenkort voeg ik wat foto´s toe zodat je enig idee hebt wat ik bedoel.

Gister zijn we naar het eilandje ¨Isla Mujeres¨ geweest. een kwartiertje met de boot vanuit de haven van Cancún (cancún vermijden we zoveel mogelijk aangezien dat een soort van Amerikaanse kolonie is).
Het eilandje is prachtig, we reden met een golfkarretje over het eiland heen, er waren de prachtigste uitzichten over zee, de zee is echt ziek blauw, en de sfeer daar (weer afgezien van de opdringerige verkopers) is heerlijk. We hebben nog een uurtje op het strand gezeten en gesnorkeld tussen de waterplanten. Ook zijn we (natuurlijk bijna) bijna allemaal verbrand, ondanks de grote doek die we, tegen de zon, op onze schoot hielden in het golfkarretje. Burn baby burn. De zon is hier echt té fel!

Vandaag zijn we wezen snorkelen. dit keer met de plaatselijke bootdienst van de café eigenaar die ons wel mag. Als je het allemaal nog kan volgen:-).
Dat was echt heel vet, dit is het op twéé na mooiste koraalrif van de wereld, is wat men zei, ik denk dat hij de carribian bedoelde. Dan alsnog. Wauw. Een enorme grote zwarte platte vis gezien (ja die) en heel erg veel koraal, nog meer vissen en een Barracuda. Brr, ook in het echt een eng beest.
Net zijn we op zoek gegaan naar Cenotes, ingestorte ondergrondse rivieren die nu een soort van meertje zijn.Een gat in de grond met water er in dus, vroeger heilig voor de Maya´s en nu een toeristentrekpleister. Helaas. Ze waren namelijk de weg aan het verbeteren (lees: aanleggen) en we konden er niet langs met onze lage huurauto. Hopelijk morgen dan een cenote. Op de terugweg namen we een afslag waarvan we dachten dat die naar het strand was, niet dus. We kwamen langs een ´arbeidersopslagplaats´. Een gebouw van golf waar honderden mannen omheen zaten, dat was hun huis. Echt té idioot. en 700 meter verderop zat een all-inclusive superdeluxe toeristen resort, inclusief nagebouwde maya-ruïnes. Te gek voor woorden. Dat was mijn eerste cultuur-shock.
Vanavond gaan mn zusjes en ik optreden bij de plaatselijke strandbar (die overigens gerund wordt door Amerikaanse mensen, inclusief een New Yorkse ober en een filosofische cocktailshaker uit Missisippi. Echt maf.
Goed ik moet weer stoppen.
Groeten vanuit hier en tot over 276 dagen:-p.
Adiós queridos amigos y queridas amigas!

Liefs,
Danielle





PS.Jeej!een fatsoenlijke laptop. de schade is hersteld

  • 12 Augustus 2007 - 07:48

    Victor:

    Ey Danielle!,

    Hartstikke leuke dat jij het er leuk hebt! en ook goed om te zien dat jij ook de nobele kunst van het "vakantieverslag schrijven" in de vingers hebt. Ik verwacht wel elke week zo'n dikke mail vanaf het front te ontvangen. Hier in Nederland is het gewoon lekker rustig en iéts beter weer.

    Tot horens!,

    Victor

  • 12 Augustus 2007 - 09:41

    Wouter:

    Hey Danielle!

    Gaat goed daar zo te lezen! En een uitgebreid verslag is natuurlijk ook erg fijn, hoewel 't wel wat behelpen is met die mexicaanse computers, haha.

    Zo'n felle brandende zon is nogal iri soms, hadden we op Samos ook een enkele dag last van. Maar goed lekker aan 't strand liggen blijft heerlijk =)
    Snorkelen lijkt me trouwens ook erg tof om is te doen!

    Veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende stukje!

    Ciaociao,
    Wouter

  • 12 Augustus 2007 - 12:14

    Rosanne:

    Danielle!!

    Wat vet allemaal! Ik ben echt jaloers...
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet. En zet er snel foto's op, want ik ben erg benieuwd hoe het er uitziet! :)
    En las ik nou dat je gaat optreden voor een ober en een filosofische cocktailshaker?! Haha!!
    Mis je Nederland al een beetje? Ik jou wel.

    XXX Ook aan je familie
    Rosanne

  • 12 Augustus 2007 - 17:51

    Merel:

    Heej chick!

    Je hebt je tandeborstel en een washandje bij mij laten liggen:) Ik heb net het hele huis schoongemaakt, want mn ouders kunnen elk moment binnenwandelen. Ik ben heel blij dat je het zo supertof hebt daarzo, en ik mis je wel hoor. Doe de groeten aan iedereen en hou dat genieten vast!
    xxx Merel

  • 15 Augustus 2007 - 15:14

    Els :

    hoi daar allemaal geniet ervan en ik hoop op deze manier meer over de mayas te weten te komen xx

  • 16 Augustus 2007 - 09:25

    Anne:

    Eee chica bonita! (haha)
    Gaan jullie Michael Bubble zingen of Mika :P
    Supertof om te lezen! En nou foto's graag, ik wil je bruine hoofd zien, mét een sombrero als het kan.
    Blijf heel veel plezier maken! Komt wel goed als ik het zo lees..
    Ik mis je!!

    XXXXXX
    Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 22030

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 19 December 2010

Study abroad (Ireland)

11 April 2010 - 08 Juli 2010

Stage Aruba

08 Augustus 2007 - 02 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: